Antidepresanların İrkilme- Sıçrama Yapması Sorunu- Çözümü

Merhaba.

Klasik antidepresanları ve ssri grubu ilaçları (faverin, paxil, cipram, cipralex, prozac, lustral gibi ssri türü ilaçlardır) kullanmaya başladıktan kısa süre içerisinde çok zaman ilaçlardan anksiyete bozukluğu, depresyon ve obsesif kompulsif bozukluk konusunda fayda görmeye başlamışımdır. Bu çoğu antidepresan, ssri veya anksiyolitik için geçerli oldu.

Ancak tam tedavinin işe yaramaya başladığı sürede, yan etkiler de gittikçe artarken ortaya çıkan bir sorun her seferinde tedavimi aksattı ve ben kullanmaya ısrar ettikçe, bu yan etki tedaviyi devam edilemez hale getirdi.

Evet biliyorum ki bir çok depresyon ve anksiyete- takıntı hastasının böyle bir sorunu mevcut ve tıbben bunun bir açıklaması olduğunu da bilmiyorum. Çünkü tedavi olduğum süreç içerisinde gittiğim doktorlar bunun geçici bir yan etki olduğunu belirtip, beni tatmin edecek cevaplar vermediler.

Antidepresan ilaçları kullanmaya başladıktan bir süre sonra bazı hastalarda ortaya çıkan bu sorunun adı: uykuda sıçramak, irkilmek, sert bir şekilde titremek, hatta bazen zıplamak. Bu yan etki bende sık sık sürekli ayakları hareket ettirme isteği, ayak kasılması, gerginliği, kendini kasmak, gerinme isteği, sıkma isteği olarak da kendini göstermiştir.

Bu yan etkide sürekli olarak ayaklarımı kıpırdatarak rahatlatmaya, kasılarak yan etkinin sıkıntısından kurtulmaya çalışmışımdır. Ama taa ki tesadüfen bir çözüm bulana kadar sorunumun çözümünü bulamadım. Üstelik işin en kötü tarafı söz konusu yan etki, anlaşmış gibi tüm ilaçlarda kısa süre sonra ortaya çıkmaya başlıyordu. Herhalde metabolizmamdaki bir zayıflıkla alakası var diye düşünmeye başlamıştım.

Antidepresan kullandığım bir zaman dilimi içerisinde aynı zamanda demir eksikliği tedavisi görüyordum. Sonra şunu fark ettim. Halk arasında kan şurubu denen demir eksikliği tedavisinde kullanılan şuruplardan içtiğim zaman, bu ilaçların ağır yan etkilerinden uykuda irkilme, kasılma sorunundan oldukça kurtulmuş olduğumu fark ettim.

Tesadüf olduğunu düşündüm. Durmadım kendimi gözlemlemeye devam ettim. Ama tespitim doğruydu. Çözümü tesadüfen bulmuştum. Sonra doktoruma danıştım. Zaten demir eksikliği tedavisi görmem gerektiğini, antidepresanla birlikte demir eksikliği tedavisi şuruplarına devam etmemi tavsiye etti. Öyle de yaptım ve bir kaç ay boyunca kasılma, irkilme sorununu en az düzeyde yaşadım.

Böyle sorun yaşayan arkadaşların internetten sık sık arama yaparak google tarafından siteme yönlendirildiklerini fark ettiğimden, konu hakkında yazı yazmayı kendimi mecbur hissettim.

Doktorunuza danışmadan kan şurubu bile olsa, ilaç kullanmamanız gerektiğini tekrar hatırlatıyorum.

İyi günler.

Yasal Uyarı: Doktora reçete ettirmeden ve doktordan kullanım özelliklerini öğrenmeden ilaç kullanmayınız. Bitkisel ilaçları tıbbi ilaçlarla kullanmadan önce doktorunuza danışınız. Yukarıda ve bu sitede yer alan bilgiler site yöneticisinin ve ziyaretçilerin sadece şahsi tecrübeleri ve kendi fikirleridir. Bilimsel olarak ispatlanmamışlardır. Burada yer alan bilgiler hatalı, güncelliğini yitirmiş olabilir. Size uygun gelen bilgileri psikiyatristinize/ psikologunuza- doktorunuza danışmadan uygulamayınız. Okuyucularımızın bu siteden öğrendiklerinizi uygulamalarından kaynaklı ve bu sitede yer alan bilgilerden kaynaklı sorunlarda yasal sorumluluk kabul edilmez. Yazılar sadece bilgi amaçlıdır.

Comments

comments

Bir Cevap Yazın